Czarne dziury

czarnych dziur.

TREŚCI.

WSTĘP.

tworzenie

czarnych dziur. Grawitacyjną zapaść. Grawitacyjny promień.

QUANTUM promieniowanie czarnych dziur.

termodynamika czarne dziury.

czarnych dziur i termodynamiki.

temperatury i entropii CZARNY OTW.

termodynamiki i informacji.

INFORMATSIOONY PODEJŚCIE DO termodynamiki.

entropii i informacji.

czarnych dziur i czas.

efekt dylatacji czasu ON Czarna powierzchnia otworu.

QUANTUM przestrzeń - czas w Czarna powierzchnia otworu.

TYPY czarnych dziur.

WNIOSEK

.

referencje.

WSTĘP.

czarne dziury - obiekty absolutnie fantastyczne w ich właściwości. " Spośród wszystkich wynalazków Ludzki umysł, od jednorożców i chimer do bomby wodorowej, prawdopodobnie najbardziej fantastyczne - to sposób na czarną dziurę, oddzielone od reszty zdefiniowana granica, której nic nie może przekroczyć; Otworów o tak silne pole grawitacyjne, że nawet światło opóźnione zmarłego bystrość; dziura, wypaczenia przestrzeni i hamowanie czas. Jak jednorożce i chimery, czarna dziura wydaje się być bardziej odpowiednie w powieściach science fiction lub mity starożytności, niż w rzeczywistym wszechświecie. A jednak, nowoczesne przepisy Fizyka rzeczywiście wymagają, czarne dziury istnieją. Być może tylko nasze Galaktyka zawiera je." - Tak mówi się o czarnych dziur amerykański fizyk K. Thorne

Należy dodać, że wewnątrz czarnej dziury cudem zmienił właściwości przestrzeni i czas, rodzaj lejka mieszając i głębokości jest granica, w których czas i przestrzeń należą do kwantów ... Wewnątrz czarnej dziury, dla krawędź tego rodzaju grawitacyjnego otchłań bez przepływu wylotowego niesamowite procesy fizyczne oczywistych nowe prawa natury.

Czarne dziury są

najbardziej imponujące źródła energii we wszechświecie. Prawdopodobnie obserwować je do odległych kwazarów, eksplodujące jądra galaktyk. Wynikają one również po śmierci wielkich gwiazd. Być może czarne dziury w przyszłości staną się źródłem energii dla ludzkości.

EDUKACJA Czarnych dziur. Grawitacyjną zapaść. Grawitacyjny promień .

Naukowcy odkryli, że czarne Otwory powinny być wynikiem bardzo silnego ściskania masy, przy której pole grawitacyjne staje się tak silne, że nie zwalnia ani światła lub innego promieniowania sygnałów lub ciała.

Powrót w 1798 P. Laplace, studiuje na propagację światła w polu grawitacyjnym obiektu, dużą masę, która skoncentrowane w małym obszarze przestrzeni, doszedł do wniosku, że natura może spotkać ciało jest czarny do zewnętrznego obserwatora. Pole grawitacja takich organów tak duża, że ​​nie pozwala się promieni świetlnych (na Język przestrzeń oznacza to, że szybkość ucieczki byłaby większa z prędkością światła ). Aby to zrobić, konieczne jest tylko, że masa obiektu M zatężono w obszarze o promieniu mniejszym niż tzw grawitacyjnego Promień Nadwozie R g . Promień

Rg=2GM/c²»1,5*10-28 M, gdzie G -stała grawitacyjna,

M- waga (mierzony w gramach),

R g -w centymetrach.

Wniosek ten został oparty

Laplace od mechaniki klasycznej i teorii grawitacji Nyutona1.

konsekwencji czarnych dziur jest konieczne, aby masa zmniejszyła się w takim stopniu , w którym szybkość ucieczki jest równa prędkości światła. To wielkość nazywa promień grawitacyjne zależy od masy ciała. Wartość to jest bardzo mała, nawet dla mas ciał niebieskich. Tak więc, na Ziemi grawitacyjne promień jest w przybliżeniu równa 1 cm, dla Sun -. 3 km