Księżyce

«Towarzysze

Planety »

Treść:

1. Księżyce.

2. Pochodzenie Naturalne satelity.

Towarzysze planety.

Towarzysze planety - IT małych ciał Układu Słonecznego, krążące wokół planety w ramach ich atrakcją. Obecnie otworzyć 136 satelitów planet. Spośród nich, 101 satelitarnej ma swoją nazwę, a reszta - notacji czasu. Najbliżej Słońce planety - Merkury i Wenus nie mają naturalnych satelitów. Teren ma tylko naturalny satelita - Księżyc

.

Mars ma dwa księżyce - Phobos i Deimos, Hala otwarta w 1877 roku, rozmiar 27 i 15 km. Satelity te są znane z ich Bliskość planecie i bardzo szybki ruch. Podczas marsjańskiej doby Fobos wschodzi dwa razy i dwa razy przychodzi. Deimos porusza się po niebie wolniej, od wschodu do zachodu słońca na horyzoncie rozciąga się na dwa i pół dnia. Oba satelity Marsa przenieść prawie dokładnie w płaszczyźnie jego równik. Stwierdzono, że ze statku kosmicznego Phobos i Deimos są nieregularny kształt, a jego ruch orbitalny są obracane do Planeta jest zawsze jedna i ta sama partia. Wymiary Phobosa wynosi około 27 km, i Deimos - około 15 km. Powierzchni księżyców Marsa składa się z bardzo ciemnym minerały z niskim albedo i pokryta licznymi kraterami. Jeden z nich - Phobos ma średnicę około 5,3 km. Te satelity Marsa, istnieje kilka kratery. Kratery, prawdopodobnie urodził się bombardowanie meteorytów, pochodzenie System równoległych bruzd nieznanych. Średnia gęstość masy Phobos (na Grawitacyjne perturbacje z toru orbitalnego statku kosmicznego " Viking") jest około 2 g/cm3. Orbitalna prędkość kątowa ruch Fobosa jest tak wielka, że ​​on, wyprzedzając osiowy obrót planety, W przeciwieństwie do innych luminarzy pochodzi w zachodniej i zestawów na wschodzie. Zrobił Phobos i Deimos są planetoidy przechwycone przez pole grawitacyjne Marsa, i nie księżyce, że po ukonstytuowaniu się w pobliżu planety. Powierzchni mają ciemne, jak wszystkie asteroidy i gęstości są zbyt blisko nich. Oba satelity wyglądają jak duże kawałki skał kamiennych; być może zostały one utworzone na Wczesne stadium układu słonecznego - może nawet przed duże planety. Są trochę Księżyc nie jest całkiem odwrotnie. To jest dla dwóch powodów. Po pierwsze, mogą one stanowić fragmenty, ucieczkę Zderzenie z większych ciał niebieskich. Po drugie, ze względu na przykład mały Wielkość tych księżyce, własną siłą grawitacji jest zbyt mała, aby je ścisnąć do kształtu kołowego.

Tabela Parametry księżyców Marsa.

satelitarna średnica km. Waga (Księżyc=1)

Gęstość, g. / cm 2

odległość od planety, 1000 km. okresy dziennie nachylenie do płaszczyzny równikowej planety otwarcia
Phobos 23 - ~ 3 9 0,319

1 0

Hall, 1877
Deimos 16 - ~ 3 23 1262

0 2

Hall, 1877
Satelity

systemu Jowisza jest obecnie 53 satelitów (16 satelity, z własnymi nazwami, z czasem 12 satelitów Nazwy otwartych w latach 1999-2000, 11 małych satelitów odkrytych w 2001 r. miasto i jeden satelita S/2002 J1, otwarty w 2002 r.)

Do 1999 r. były 16 znanych satelitów Jowisza , które są podzielone na 4 grupy. To Galileusza satelity nazwane są ich odkrywcy Galileo Galilei - Io, Europa, Ganimedes i Kallisto. Nazwy tych satelitów proponowany niemiecku astronom Simon Marius, który jednocześnie obserwuje te satelity Galileo Galilei. Są one dużych rozmiarów, Io i Europa mają rozmiar Księżyc, Callisto jest tak duży, j...